İKNA EDİCİ OLMAK
İKNA EDİCİ OLMAK
Makineler îkna Edici Olarak Hiç de Çekici Değiller. İletişimde gerek alışageldiğimiz basit aletler, gerekse yüksek teknoloji ürünü araç gereçler de önemli yer tutmaktadır. Bir konferansta kullanılan görsel malzemenin isabeti ve zenginliğinin konferansı etkili kılmaktaki katkısı tartışılamaz. Video, fotoğraf, slayt, harita, grafik v.b araçlar iletişimi kolaylaştırır. Ancak hiçbir araç gereç iletişimde insanın yerini tutamaz. Bilhassa insan gruplarında bir değişme amaçlandığında iletişim insana kilitlenmektedir. înançların, kabullerin, köklü düşünce ve kanaatların değiştirilmesi söz konusu olduğunda doğrudan insanların etkin yer aldığı iletişime ihtiyaç vardır. Yemek salonunda seyrettirilecek bir video mesajı ile herşeyin halledilebileceğini sanmak yanlıştır. Gerçek etkileyiciler insanlardır. Video filmlerinden "lider" görülmemiş şey... Ayrıca yıldız öğretmenler, "tepegözü" en iyi ve en çok kullanan öğretmenler değil... Yüz yüze iletişimi en güçlü olanlar "yıldızları" oluşturuyor. Gerçek şu ki insanlar iddialı değişim girişimlerinde "ikna edici olarak" makinelerden pek hoşlanmıyorlar.