YAŞANMIŞ HİKAYELER

Daha önceden bahsettiğim kitaplarla (Crossing the Chasm, The Tipping Point ve  Unleashing the Ideavirus) ilgili tek sorun çoğu pazarlamacının bu kitapların  anlattığı şeyi tamamen yanlış anlamasıdır.

Bu kitapları okuyan pazarlamacılar sıklıkla, bu düşüncelerin her zaman işe
yarayacak sihirli birer değnek oldukları ve fikirlerin organik, otomatik ve doğal  olduğu sonucuna varır. Bir fikir önce fikir virüsü olur. Sonra kanyonu aşar.

Sivrilir. Bütün tüketiciler sanki işinize koşturuyor gibidirler, fikrinizi birinden  öbürüne yaymaya çalışmaktadırlar, şimdi arkanıza yaslanıp başarının gelmesini  bekleyebilirsiniz.

Bunlar olurken, Procter&Gamble'daki,  Nike'daki ve Colgate-Palmolive'deki
zavallılar reklama yılda 4 milyar dolar harcamaya devam ederler.
Tahmin edin? Her iki grup da yanılıyor. Fikir virüsleri genellikle  şansın bir
sonucu olsa da, ürün başarı hikayelerinin büyük çoğunluğu daha ilk günden  başarılı olacak şekilde geliştirilmiş ürünlerle doludur.
 
Artık TV sonrası dünyada pazarlama, ürününüzü tasarladıktan ve ürettikten  sonra, onu çarpıcı, ilginç, eğlenceli veya özel hale getirmeye çalışmak değil, en  baştan virüs değeri taşıyacak şekilde tasarlamaktır. Ürünleri; kanyonu aşmayı,  uyanık tüketicileri güvenle sarabilmeyi hedefleyerek geliştirmek, bu yolu  kullanmamaya nazaran, başarılı olmaya daha yakın bir yoldur. Konuşulmaya  değer ürünler, konuşulacak ürünlerdir.
 
Görsel ve yazılı reklamlara devamlı olarak, harcanan onca para ve onca
çalışmanın sonucu artık sürekli artan ürün revizyonu masrafları ve ürün
başarısızlıklarına yol açıyor. Pazarlama artık, eskiden olduğundan daha çok para  ve zaman tüketmektir. Burada artık, parayı hemen geliştirme sırasında  harcıyorsunuz, (ve geliştirmeyi daha sık tekrarlıyorsunuz). Bu vurgulamaya  değer: Mor İnek, ucuz bir kısayol değildir. Aksine büyümek için elinizdeki en iyi  (belki de tek) stratejidir.
 
Mor  İnek ucuz değildir, ama işe yarar. Anlamamız gereken  şeyse, Mor  İnek'e  yatırım yapmanın, çok pahalı bir reklam kampanyasından bile daha akılcı olduğudur.
 
DERLEYEN... (EDİTÖR)
İletişim:[email protected]
Bu makale şu konularla ilgili olabilir :yaşanmış dini hikayeler - yaşanmış ilginç hikayeler - yaşanmış hikayeler hikayeleri - yaşanmış hayat hikayeleri - yaşanmış başarı hikayeleri - komik hikayeler - yaşanmış gerçek olaylar -

Yorumlar