Etkili Konuşma

Etkili Konuşma
İyi bir konuşma yıkıcı değil, yapıcıdır. İnsanları etkilemede önemli araçlardan biridir konuşma. Bu etkileme onların duygularını kamçılama, yanlış yönlere yöneltme biçiminde olmamalıdır. İster halk ya da topluluk önünde konuşalım ister arkadaş, eş dost çevrelerinde; bizi dinleyenlerin inançlarını, değer yargılarını göz önünde bulundurmalıyız. Bunları hiçe sayan ya da yadsıyan bir konuşma, tepkilere yol açar. Bunun için de onların duygularını sömürmekten, özellikle kaçınmalıyız. Dinleyenleri avlamaya, gerçekleri bir yana atıp salt duygulara
İzmir Etkili Konuşma
Konuşma Sanatı: İçinde yaşadığımız çağ, hızlı devinimiyle stresi de beraberinde getiriyor. Günlük koşuşturmalarımız bizi bir yandan zaman baskısıyla kuşatırken, bir yandan pek çok işi aynı anda yürütme zorunluluğunu dayatıyor. Özellikle çalışma hayatında, topluluklarla iletişim içinde olan günümüz insanı, pek çok içsel korkuyla yaşamak durumda kalıyor. İş ve sosyal yaşamın getirdiği iletişim modeli, topluluk önünde konuşmayı, kalabalıklar içinde kolektif çalışmalar yapmayı ve bunları sunmayı gerektiriyor. Kimilerimiz için, bu konu ayrı bir
KAZANDIRAN SUNUMLAR
Düşüncelerin kötü bir şekilde sunulması, sunumu yapan kişinin hayata geçirmek için çalıştığı çok önemli bir projenin sekteye uğramasına, hatta konuşmacı kişinin kariyerinin zedelenmesine bile sebep olabilir. Bir başka sunuş ise milyar dolarlık bir iş bağlantısını garantiliyebilir. Kazanımlar geniş ölçüde değişiklik gösterse bile sonuç her zaman için önemlidir. Eğer kazanımlar uğraşmaya değerse, o zaman sunum da yapılmaya değer demektir! DURUM İNCELEMESİ Genç bir yöneticiden endüstriyel bir konuşmada kendi bölüm şefinin
İYİ BİR SUNUM NEDİR?
 Konuşmak ile sunum yapmak arasında çok hoş ve ince bir nüans vardır. Tüm konuşmaların temelinde yatan ikna etme, bilgilendirme ve hatta eğlendirme iş dünyasında önemli bir yer tutan sunumlarda da olmakla birlikte, sunumların daha geniş bir amaç yelpazesi vardır. İkna etme hedefinin yanı sıra, bilgilendirme, düşüncelere açıklık getirme, deneyimleri aktarma ve dinleyiciyi alman kararlardan haberdar etme ve genellikle de onlardan birtakım karşı veriler alma amacına hizmet ederler. Sunumların farklı çeşitleri vardır. Endüstriyel
DAHA FAZLA İKNA EDİCİ OLMAK
Yeni bir yazılım ürününe ilişkin büyük fikrinizi açıklamak için patronunuzun yanına gittiğinizi farz edin. Bu şirketinizin mevcut çizgisinin ötesine geçmektedir ve bunun kolaylıkla üretileceğinden böylece kazançlı bir kapı açacağından eminsiniz. Kendisinin de bu durumdan en az sizin kadar heyecanlanacağını umuyorsunuz. Bunun yerine, personel ve krediler hakkında bazı çekinceleri ortaya koyar. Zamanlama ve piyasa hakkında şüpheleri dile getirir. Gerekli teçhizat ve ham maddelerin elverişli olup olmadığını ve oldukları takdir bile y
Sahne Korkusunu Yenmek
Siz sahne korkusunu buna doğru bir tutumla yaklaşarak alt edebilirsiniz. Kendiniz, dinleyiciler ve konu hakkında hissetme tarzınız -aynı zamanda sunumunuza ne kadar iyi hazırlandığınız ve buna ne kadar çok çalıştığınız - podyuma doğru yürürken sizi direkt etkileyecektir. İyi bir tutum ve etkin bir hazırlık ile, felç ve  edici bir korkuyu pozitif 'bir kaygıya dönüştürebilirsiniz. Bazen, sadece kaygılandığınızı kendinize itiraf etmeniz de bunun azalmasına yardım eder. Ayrıca, bir uzman olduğunuz için konuşma yaptığınızda
Halka Hitabet ve Etkili Konuşma
Gerçekte neredeyse tüm konuşmalarımız halka konuşmaktır -sadece dinleyici kitlesinin büyüklüğü değişir. (Dinleyici kitlesinin boyutu aslında fazla önemsenmeyebilir. Winston Churchill, yirminci yy'in en büyük hatiplerinden biridir, 10.000 kişinin kendisini dinlemeye gelmesinden etkilenmeyeceğini söyledi. "Bunun on katı asıldığımı görmek için gelecektir" diye ekledi.) Halka hitabet birçok biçimde yapılabilir: bir halk konferansında geniş bir dinleyici kitlesine konuşma yapmak, kurul üyeleriyle dolu bir konferans salonuna bir ö
ETKİLİ KONUŞMA BECERİSİ
   Belki siz yukarda açıkladığım becerilerden bir kısmına sahipsiniz ve diğer birkaçına yoğunlaşmalısınız. Sadece uygulamayla birlikte, bunların çoğunun, tıpkı bisiklete binmek gibi sizin ikinci doğanız olacağını bilmelisiniz. Fakat ustalığa bir gecede erişilmez. İki tekerleğin üstünde sokakta gezmeden önce oldukça deneme ve yanılma sürecinden geçtiğinizi unutmayın. İşte bu işin birkaç püf noktası daha: 1. Konunuzu önemseyin -gerçekten önemseyin. Tutku halka yapılan iyi konuşmaların başlangıç noktasıdır. Peggy
DOĞRU İLETİŞİM TÜM KAPILARI AÇAN BİR ANAHTARDIR
Sabahları, her zamankinden 15 dakika erken kalkabiliriz. Böylece yaşanılan telaşın ve aksiliklerin yarattığı stresi azaltmış oluruz.    Kahvaltı sofrasını ya da kıyafetlerinizi hazırlayarak, sabaha bir gece önceden hazır olabiliriz.    Hafızanıza bel bağlamayın.   Randevularımızı,   ödeme günlerimizi, önemli günleri, numaralan ve bunun gibi hatırlanması gereken bilgileri bir yere not ederek, hafızamızı yormamış ve unutma riskini kaldırmış oluruz.    Yalan söyl
SEMPATİK OLUN.
Hani güler yüzlü olalım demiştik ya bu da işte onun yan durumudur. Daha doğrusu ikiz kardeşidir diyebiliriz. Unutmayın: Sempati bir anlaşma biçimidir. Ve aslında bir yargıdır. Kimi zaman sempati, karşınızdaki insana daha uygun ve daha iyi bir şekilde düşünme duygusu verir. Sempatik olmanız sizi insanların gözünde sevimli bir hale getirebilir ve ilişkileriniz daha hızlı gelişir, karşılıklı iletişimde öncelik kazanabilirsiniz. Bu tamamen size bağlı. Tabii ki bunu abartmadan yapmalısınız. Abartı, kendini kaybetmiş bir hakikattir. Kendi