Ana Sayfa
Hakkımızda
Forum
Makaleler
Bize Ulaşın
Ana Sayfa
Nasıl İşliyor
Kayıt Teknikleri
Uzmanlarımız
Ücretsiz Subliminal CD
Sıkça Sorulan Sorular
Kullanıcı Yorumları
Ana Sayfa
>
Hafıza Geliştirme ile ilgili arama sonuçları
Hafıza Geliştirme ile ilgili arama sonuçları
Bellek Ve Hafıza
Belleğin üç aşaması vardır: Kodlama, depolama ve arayıp-bulup-geri getirme. Kodlama dış dünyadaki uyarıcıların belleğe kaydedilebilecek biçime dönüşmesine, depolama kodlanan bilginin tutulmasına ve ara-bul-geriye getir işlemi de depolanan bir bilginin gerektiği zaman aranıp-bulup-çıkarılmasına verilen addır. Bu üç aşama, kısa ve uzun süreli belleklerde farklı görünümler gösterirler. Görsel kodu da kullandığı halde, kısa süreli belleğin kullanmış olduğu en belirgin kod sessel koddur. Kısa süreli bellek biyofizik, uzun süreli bellek is
HAFIZANIZI GELİŞTİRİN
Bilgileri hafızaya almanın yolları... Muhakeme kabiliyetini geliştirme... Dikkati yoğunlaştırma... Hafıza, düşünmek için gerekli malzemeyi temin eder ve saklar. Bu melekeyi hayatımızın her safhasında çok çok kullanmak zorundayız. Psikoloji deneyleri, hafıza gücünün değişmez bir kabiliyet olmadığını göstermiştir. Kullanılan adalenin geliştiği gibi, hafıza da zamanla ve ezberleme yoluyla çalıştırılarak kuvvet kazanabilir. Bu sebeple daima yanınızda beğendiğiniz söz, fı
Zihinsel Disiplin
Zihinsel Disiplin:O konuşurken, Dalai Lama'nın mutluluğu yakalamaya olan yaklaşımında çok hoş bir şey yakaladım. Kesinlikle çok işlevsel ve mantıklıydı: olumlu zihinsel tutumları tanımla ve geliştir; olumsuz zihinsel tutumları tanımla ve ele. Her ne kadar, deneyimlediğimiz çeşidi zihinsel durumları sistemli bir şekilde incelemekle başlama önerisini ilk başta biraz yavan bulmuş olsam da, giderek yürüttüğü mantık ve akıl gücünden etkilenmeye başlamıştım. Ve zihinsel tutumları, duyguları ve arzuları, "Açgözlülük günahtır" ya da "N
İnsan Doğası
İnsan Doğası Sorunu:Geçtiğimiz yirmi, otuz yıl içinde, Dalai Lama'nın, insan doğasının temelde şefkatli olduğu görüşü, zor da olsa yavaş yavaş Bati'da kabul görmeye başlamıştı. İnsan davranışının özde ben merkezci, temelde hepimizin kendimiz için yaşadığımız düşüncesi, Batı düşünce sistemine derinlemesine kök salmıştır. Sadece, doğamızın bencil olduğu değil aynı zamanda, saldırganlığın ve düşmanlığın insan doğasının bir parçası oldukları düşüncesi yüzyıllardır kültürümüze hakimdir. Tabii ki, tarihte karşıt düşüncede olan pek çok insa
Bellek
BELLEK DUYGULARI DA DEPOLAR;Ezberlemenin imkânsız olduğunu iddia eden insanlar, çocukluklarında okulda ezbere bir şeyler okumaktan korkr muşlardır genellikle. Belleğini, ezberden okumaya utanma veya başka çeşit bir engelleyici duyguyla birleştirmedikten sonra herkes ezberleyebilir. Aktör için ezberlemek, satırları ezberlemekten çok daha öte^ye bir şeydir; sözcüklerin duygularla birleştirilmesidir. Sadece sözcükleri hatırlamaz, duygusal karşılıkları üçerinde çalışır. Oynadığı karakterin ruhuna, havasına girmeye çalışır. Aktör için sa
Bilinçaltınıza Güvenin
BİLİNÇALTINIZA GÜVENİN:Sizin için çalışmasını istiyorsanız bilinçaltına güvenmelisiniz. Doğru hatırlama yeteneğiniz, belleğinize duyduğunuz güvene bağlıdır: Bilinçaltınıza sabah altıda kaldırılmak istediğinizi söylersiniz ve belleğinize inanıyor ve güveniyorsanız tam altıda uyanırsınız. Bellek bilgisayara benzer, ama bilgisayar gibi ona da direktif vermek gerekir. Şehirlerarası yapmanız gereken bir telefon konuşmasının sizin için çok önemli olduğunu varsayın. Ülkenin çeşitli bölümleri arasındaki zaman farklılıkları yüzünden bu konuş
Anlatılan Dersin Akılda Kalması İçin
Sevgili meslektaşım, iyi bir eğitim programının dört temel özelliğe sahip olması gerekir. Eğlendirmeli, değişik olmalı, hayal gücünü harekete geçirmeli ve sağlam bir mantıksal temele dayanmalıdır. Orta eğitimde ve birçok üniversitede işlenen ortalama bir dersin en temel özelliği öğrencileri uyutmasıdır. Eğitim sistemlerinin ve eğitim kurumlarının önündeki en ciddi çıkmaz da buradadır. Çünkü insanların uyurken bir şey öğrenmeleri mümkün değildir. Bu sebeple dersin eğlendirici olması, öğrencilerin uyanık kalmalarına imkân vereceği için,
ÖĞRETİM ÜZERİNE BÜYÜK FİLOZOFLARIN FİKİRLERİ
Öğretmenliğin temelini teşkil eden terbiye hakkında büyük filozoflar psikologlar ve müelliflerin fikirlerinden bazılarını hatırlatmış olmakla bu etüde başlıyacağız. Her ilim gibi terbiyenin temelleri de Milâttan evvelki Elen medeniyetinin parlak devirlerinde Yunanistanda atılmıştır. O zamanlar birbirine rakip site olan Atina ve İspartada birbirine zıt iki terbiye sistemi görülüyordu. Spor ve askerlik esaslarını gözönünde tutan amelî terbiye İs-partada tatbik edilirken Atinada da ideal zihin inkişafı esasları gözönünde bulunuyo
E.F.T UYGULAMASI
EFT UYGULAMASI EFT- Duygusal Özgürlük Teknikleri iğnesiz akupunktur ve duygusal bir egzersiz olarak tanımlayabiliriz. Enerji bedenimizdeki akımlar EFT- Duygusal Özgürlük Teknikleri ile yeniden düzenlenebilir ve bizleri fiziksel rahatsızlıklara kadar götüren enerji akımının blokajları ortadan kaldırır. Sizi rahatsız eden ve sisteminizi yavaşlatan duygulardan arındıkça daha sağlıklı ve mutlu olursunuz, üretkenliğiniz artar. Sanıldığının aksine sadece psikolojik rahatsızlıklarda değil, tüm fiziksel rahatsızlıklarda bu teknik
HAFIZANIZI NASIL GELİŞTİREBİLİRSİNİZ?
HAFIZANIZI NASIL GELİŞTİREBİLİRSİNİZ? İyi hatırlamak için öncelikle unutmanın sebeplerine bakmak gere-ç kir. Unutmanın sebepleri şunlardır:1) Bir olay veya bilginin içine gerektiği kadar girmemekten ötürü zayıf bir izlenim alınması.2) Tekrarlamamaktan ötürü izlenimin kaybolması. 3) O izlenime, başka izlenimlerin karışması. 4) Hatırlamaktan hoşlanmadığınız anıların bastırılması. O halde hatırlamak için işe yukarda sıralananların tersini yaparak başlamak gerekir. Bunun için şu
Hafızayı Kuvvetlendirmek
Hafıza, düşünüş için gerekli malzemeyi temin eder ve saklar. Bu melekeyi hayatımızın her safhasında çok çok kullanmak zorundayız. Psikoloji deneyleri, hafıza gücünün değişmez bir kabiliyet olmadığını göstermiştir. Kullanılan adalenin geliştiği gibi, hafıza da zamanla ve onu ezberleme yoluyla çalıştırarak kuvvet kazanabilir. Bu sebeple beğendiğiniz söz, fıkra, şiir vesaireyi daima yanınızdan taşıdığınız bir "hafıza defteri" ne kaydederek ezberlemeye çalışınız! Bilgileri zihne yerleştirmenin ve hafızaya almanın da yolu v
HAFIZA VE UNUTMA
Hafıza ve Unutma: Hafıza hiç şüphesiz insanın sahip olduğu en önemli hazinelerinden biridir. Hafıza olmaksızın ne tecrübelerden ders çıkartmak söz konusu olabilirdi ne dil gelişir ne de insanı diğer canlılardan ayıran gelişmeler olabilirdi.Hafıza çok sayıda araştırmaya konu olmuş olmakla beraber, sırları henüz tam anlamıyla çözülmüş değildir. Bildiğimiz her şeyi hatırlayabileceğimiz gibi, hatırlayamadığımız herhangi bir bilgi de, onu bilmediğimiz anlamınagelmez. Hafızanın önemini ilk fark edenlerden biri
İzmir Hafıza Eğitimi
Londra?da 1993 yılının Ağustos ayında II. Dünya Hafıza Şampiyonası düzenlenmişti. Bu şampiyonasının birincisi 2 dakika aralıklarla sunulan 100 sayıyı hafızasına almış ve sade 30 dakika içersinde 1002 tane çift sayı üretmişti. Aynı şampiyonanın ikincisi daha önce tanımadığı 1000 kişinin ismini 15 dakika içerisinde öğrenmiş ve sırasıyla sayabilmiştir. Bir başka yarışmacı ise Blackpoll´da bulunan otellere ait olan 15 bin telefon numarasını ezbere söyleyebilmiştir.Bu insanlar bu kadar bilgiyi hafızalarına ne şekilde kaydetmişler? N
İzmir Hafıza Eğitimi
Hafıza: Gelen bilgileri var olan şemalara uydurarak kaydeden, kimi zamanda gelen uyarılara göre şemalarını değiştiren kendine özgü süreçleri olan bir sistemler bütünüdür. Hafıza eğitiminin temelinde, hayali kullanmak ve hayalin yardımıyla beyne resim göndermek yatar. Hafıza resimlerle ve görüntülerle ezberler. Beyinde gerçek görme ile hayali görmenin etkisi aynıdır. Yani, hayalin göz netliğinde beyne gönderdiği resimleri, beyin, baş gözünden gelmiş zannetmekte ve saklama merkezi olan hafızada saklamaktadır. İşte
Hafıza Eğitimi İzmir
Unutmak, unutkanlık, istediğimiz anda istediğimiz şeyleri hatırlayamamak ve aklımızda tutamamak hemen hemen herkesin ortak problemidir. Çoğu öğrencinin okuduklarını hafızasında tutamaması ve imtihan sırasında çalıştıklarını hatırlayamaması genel bir sıkıntıdır. Bazılarımız daha önce tanıştıkları kişilerin yüzünü hatırlarken ismini hatırlayamamakta, bazılarımız da telefon numaralarını ve rakamları aklında tutamamaktadır.Etkin Öğrenme ve Hafıza Teknikleri'nin temel amacı okul hayatı devam eden öğrencilere olduğu kadar gelişime açık ye
İzmir Hafıza Eğitimi
Hafızanın eğitilmesi ve hafıza tekniklerinin kullanılması beyinde mevcut, fakat gelişmemiş olan kalıcı hafıza mekanizmalarını harekete geçiriyor. Teknikler kullanıldıkça bilgilerin hızlı ve kalıcı öğrenilme hızları lineer olarak değil, aksine katlamalı olarak artıyor. Hafıza tekniklerinin beyinde sağladığı diğer bir gelişme de beyin hücrelerinin arasında yoğun bir ağ oluşturması. Bu gelişme bir bakıma beynin gençleşmesi anlamına da geliyor. Beyin hücreleri arasında kurulan bu ağ tabakası ne kadar artarsa kişinin belle
Sepetiniz Boş
ara
Makalelerin tümüne ulaşmak için tıklayınız
Tüm bilgileriniz 128 bit SSL sertifikası ile şifrelenmektedir.