Eğitim ile ilgili arama sonuçları

İş Yaşamı Ve Stres
İşyerinde, ruh sağlığını olumsuz etkileyecek birçok faktör vardır. Bu tür sorunların en azından bir bölümü kolaylıkla önlenebilir ve düzeltilebilir. İşyerinde; "Ruh Sağlığına Olumsuz Katkıda Bulunan Etkenler", birçok araştırmacı tarafından ele alınmıştır. İşyerindeki değişiklikler, kişinin yaşı ve yaşam dönemine göre farklı biçimde etkiler. Yaşam dönemleri teorisine göre, iş yaşamında yeni ihtiyaçlar ve beklentiler ortaya çıkaran meslek seçimi, terfi çabaları, daha yüksek olgunluk ve tecrübe düzeyine ulaşma gibi gelişimle ilgili değ
Üretken Düşünce
Sadece sanatçılar ve küçük bir azınlık mı üretken düşünceye sahiptir? Üretken düşüncenin özü, bir şeyler üretiyor olmaktır... Üretken düşünceyi arttırma teknikleri... Eğlence ve oyunlar...    Üretken düşünce, önce yeni fikirlerin ortaya çıkmasını sağlayacak bir meydan okuma, sonra da ona uygun bir yöntem bulmayı gerektirir. Üretken Düşüncenin önündeki Engeller    Eğer üretken düşünce kazanabilir bir yetenek ise kalabalık bir gruba Tüfe n. kendinizi üretken buluyorsan, elinizi kaldırın" deneden de ne
Hipnotizma
Bir zamanlar Hintli bir yogi, Kalküta Tıp Birliği önünde kalp atımlarını durdurabileceğini göstermişti. Doktorlar, bazı hilelerden kuşkulanıp adamı bir rötgen makinesine soktular ve kalbine baktılar; şaşkınlık içinde kalbin gerçekten durduğunu ve adamın, onlar röntgen ekranını izlerken kalbini altmış saniyeye dek durdurabildiğini gördüler. Çoğu yoginin yıllar süren eğitim sonunda aynı derecede dikkate değer şeyleri başarabildiği, örneğin, yanaklarına iğneler saplayabildiği, Ganj nehrinde yıkamak için barsaklarmı dışarıya çıkarabildiği ve d
Saldırganlık
Bugünkü çağdaş psikolojide kalıtımla çevre bir bütün teşkil etmektedir. Kişilik, çevre ile kalıtımın bir bileşkesidir. Kalıtım hakkındaki bilgilerimiz çok sınırlı olmakla birlikte yapılan araştırmalarda, türdeş (Homojen) olan ilkel toplumlarda, çocuklara aynı eğitim yöntemleri uygulandığı halde, kişilik farklılıkları gözlenmektedir. Bugünün karmaşık çağdaş toplumlarında yeni doğan çocukların davranışları farklıdır. Kimi sadırgan kimi uysal olmaktadır. Çok çocuk sahibi olan anneler bunu daha iyi gözlemlemektedirler. Hipokrat çok önceleri, d
Şefkat
Kaygının bizi en ağır şekilde yaralama gücü olduğu yollardan birisi duygularımızın yoludur ve biz burada gerçek ve çok önemli bir zorlukla karşılaşmaktayız. Sevginin itkilerini kontrol etmek, yakınlıkları artırmak ya da anlayışı genişletmek değilde kendini dizginlemeyi kullanmak için kendimizi kontrol altına mı almalıyız? Kişi, bir kişiliği çevreleyen şefkatin, sevginin, birlikteliğin ve ilginin tüm takma bıyıklarıyla kendisini sarmalamış olan şimdiki ve sonraki tüm hayatları görür ve sonra tüm yaşamın kayıptan dolayı terkedilmişliğe atıld
Öğrenci Ve Kitap Okumak
Victor Hugo, "Okumak gıdadır. Okuyan insanlık, bilen insanlıktır" derken, Horace Mann'de, "Öğrencilerine öğrenme arzusu aşılamayan bir öğretmen, soğuk demiri döven demirci gibidir." der. Kitabın başında, eğitim-üretim-verimlilik ilişkisine temas etmiş ve eğitimli toplumların üretim ve verimlilik konusunda daha önde olduğunu anlatmıştık. İnsanların eğitim ve kültür düzeylerini artıracak işlerin başında kitap okumanın önemli bir yer tuttuğu aşikardır. Nitekim eğitim seviyesi yüksek toplumlarda kişi başına düşen kitap sayısında
İnsan Doğası
İnsan Doğası Sorunu:Geçtiğimiz yirmi, otuz yıl içinde, Dalai Lama'nın, insan doğasının temelde şefkatli olduğu görüşü, zor da olsa yavaş  yavaş Bati'da kabul görmeye başlamıştı. İnsan davranışının özde ben merkezci, temelde hepimizin kendimiz için yaşadığımız düşüncesi, Batı düşünce sistemine derinlemesine kök salmıştır. Sadece, doğamızın bencil olduğu değil aynı zamanda, saldırganlığın ve düşmanlığın insan doğasının bir parçası oldukları düşüncesi yüzyıllardır kültürümüze hakimdir. Tabii ki, tarihte karşıt düşüncede olan pek çok insa
Çocuğun Zeka ve Özel Yetenek Gelişiminin Sağlanması
>   Zeka bölümü ve özel yetenekleri bilinmelidir. >   Zeka ve yeteneğini en iyi şekilde geliştirebileceği bir ortam hazırlanmalıdır. >    Okuyacağı okul titizlikle seçilmelidir. >   Davranışlarından dolayı dışlanmamalıdır. >    Fikir, davranış ve ürettikleri takdir edilmelidir. >    Beslenmesi dengeli olmalıdır. >   Gelişmesini sınırlayıcı engeller kaldırılmalıdır. >   Arkad
Öğrencinin Başarısızlık sebepleri
Öğrencinin Başarısızlık sebepleri >   Zeka  kapasitesinin   okul  eğitimini  yürütecek kadar yeterli olmayışı, >    Çocuğun okulda eğitim almak istemeyişi, >    Arkadaş çevresinin çocuk üzerindeki olumsuz etkisi, Okulu sevmeyen, çalışmayan ve kötü alışkanlıkları olan bir arkadaş çevresi, çocuğun başarısını düşürür. Bundan dolayı gerek aile gerekse okul, çocukların arkadaşlıklarını yakından takip etmelidir. >    Öğr
Öğrenme ve İlgi
Öğrenme ve İlgi;Herkesin kendisine has ilgi alanları vardır. Kişi, ilgi duyduğu, yapmaktan zevk aldığı işleri daha iyi yapabilmekte, merak duyduğu konulan daha rahat öğrenebilmekte ve ilgi duyduğu alanlarda başarısını en iyi şekilde ortaya koyabilmektedir. Orta beyinde  bulunan 'hipokamp'(hippocampus), insan hafızasının merkezidir. Beynin bu bölümü, bilgilerin kalıcı hafızaya geçip geçmeyeceğine karar verir. Hipo-kamp olarak adlandırılan bu bölgede, sinapslar yüksek frekanslı elektrik sinyalleriyle uyarıldığında sinaptik bağlan
Çocukta Sorumsuzluk
Çocukta Sorumsuzluk;Çocuğun okul hayatında başarılı olabilmesinin gereklerinden biri sorumluluk duygusunun olmasıdır. Ancak sorumluluk sahibi olabilen çocuklar üzerilerine aldıkları görevleri en iyi şekilde yerine getirmeye çalışırlar. Bu duygudan yoksun bir çocuğun okul derslerinde başarılı olmak^ıçin gayret göstermesini beklemek beyhudedir. Bu tür Çocuklar okula ailesinin zorlaması ile gider, verilen görevleri ailesinin baskısı ile yapar. Çocuğun sorumluluk sahibi olması başka, okulla ilgili sorumlulukları benimsemesi başkadır. Ço
Kişisel Gelişim Ve Denge
Dengeyi Bulmak:Yaşama karşı esnek bir şekilde yaklaşmak, sadece günlük sorunlarla başa çıkmamızda bize yardımcı olan bir araç değil aynı zamanda mutlu bir hayat yaşamanın anahtarlarından da birinin, yani dengenin temel taşıdır.Bir sabah, Dalai Lama sandalyesine rahatça yerleşerek, dengeli bir hayat sürmenin değerini açıklamaya koyuldu."Aşırılıklardan kaçınarak hayata dengeli ve ustaca yaklaşmak, kişinin günlük hayatını yönetmesinde önemli bir etkendir. Bu, hayatın her alanında önemlidir. Örneğin, bir bitki ya da ağaç fidanını ekerken, çok
RUH SAĞLIĞI
TEMEL RUHSAL DEĞERLER:Mutluluk sanatının pek çok unsuru vardır. Gördüğümüz gibi, işe mutlu olmanın gerçek kaynaklarını anlamakla ve bu kaynakları geliştirmeyi temel alarak hayattaki önceliklerimizi belirlemekle başlamak gerekmektedir. İçsel bir disiplini, yıkıcı zihinsel tutumları söküp atma ve onların yerine, iyilik, hoşgörü ve bağışlayıcılık gibi olumlu, yapıcı zihinsel tutumları yerleştirme sürecini kapsar. Tam olarak tatmin edici bir hayat yaşamayı sağlayan etkenleri tanımlamayı, son unsur olan ruh-sallığı tartışarak sonuçlandırıyoruz.
başarı ve Şans
BAŞARIDA ŞANSIN ROLÜ İnsan hayatında şansın ve rastlantıların çok büyük rol oynadığına inananlar vardır. Bunu ileri sürenler, sözlerine kanıt olarak tanıdıkları arasında şans veya rastlantıların yardımıyla başarıya ulaşmış olanları örnek gösterirler. Oysa başarıya ulaşmış insanların başarılarını, "şans", "rastlantı" veya "başkasının yardımı" gibi sebeplerle açıklamak son derece yüzeysel ve basit bir yaklaşımdır. Esas olarak şans, "doğru zamanda doğru açıda durmaktır." Uzaktan şans veya rastlantı gibi görülen birçok durumun ar
SINAV
Unutma ve hafızayı geliştirme bölümünde anlatıldığı gibi, en az bozucu etki yapan faaliyet uykudur. Gece yatmadan önce yapılan kısa bir tekrar sabah uyandıktan sonra yapılacak kısa bir tekrarla daha pekiştirilirse, öğrenilmiş malzemenin hafızaya en iyi biçimde kayıt edilmesi ve hatırlanması mümkün olur. Gece yatmadan önce ve sabah kalktıktan sonra yapılacak olan tekrarların, ikinci ve üçüncü derecedeki malzemeye çağrışım yaptıracak ana kavram ve temel fikirler üzerinde olması gerektiği ve 2-4 dakikalık bir sürede tamamlanabileceği i
ÖĞRENCİLERİN HAFIZASINA YER ETMEK
ÖĞRENCİLERİN HAFIZASINA YER ETMEK İÇİN BEŞ ANAHTAR Sevgili meslektaşım, anlatığınız dersin, öğrencilerinizin hafızasında yer etmesi için, dersinizi aşağıda sıralanan beş anahtarı göz önünde bulundurarak hazırlayın ve anlatın. 1 - Güçlü bir başlangıç yapın Bir derste en değerli zaman, derse başladığınız ilk dakikalardır. Bu sebeple sınıfa zamanında gelin ve hiç oyalanmadan derse başlayın. Uzun giriş cümlelerinden, öğrencileri motive etmek için kaygı artırıcı, açık veya kapalı tehdit havası taşıyan yaklaşımlardan kaçının
Anlatılan Dersin Akılda Kalması İçin
Sevgili meslektaşım, iyi bir eğitim programının dört temel özelliğe sahip olması gerekir. Eğlendirmeli, değişik olmalı, hayal gücünü harekete geçirmeli ve sağlam bir mantıksal temele dayanmalıdır. Orta eğitimde ve birçok üniversitede işlenen ortalama bir dersin en temel özelliği öğrencileri uyutmasıdır. Eğitim sistemlerinin ve eğitim kurumlarının önündeki en ciddi çıkmaz da buradadır. Çünkü insanların uyurken bir şey öğrenmeleri mümkün değildir. Bu sebeple dersin eğlendirici olması, öğrencilerin uyanık kalmalarına imkân vereceği için,
VERİMLİ ve ETKİLİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
A) VERİMLİ ve ETKİLİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ 1. Severek Çalışmak  Severek çalışan başarır. Sevgisiz olmaz. Hem de kesinlikle olmaz. Verimli ve etkili çalışmanın ilk ve en önemli koşulu sevmektir. Severek çalışan kolay öğrenir, sıkılmaz, kaygı ve strese kapılmaz, çalışmaktan bıkmaz ve başarıya her zaman yakındır. Severek çalışmayan zorlanır, kolay öğrenemez ve çalışmaktan bıkar. Severek çalışmayan, kaygılı ve streslidir. Bundan dolayı da başarısızlığa adeta davetiye çıkarır. Ancak şunu da hemen belirtelim ki, çal
ÖĞRETİM ÜZERİNE BÜYÜK FİLOZOFLARIN FİKİRLERİ
Öğretmenliğin temelini teşkil eden terbiye hakkında büyük filozoflar psikologlar ve müelliflerin fikirlerinden bazılarını hatırlatmış olmakla bu etüde başlıyacağız. Her ilim gibi terbiyenin temelleri de Milâttan evvelki Elen medeniyetinin parlak devirlerinde Yunanistanda atılmıştır. O zamanlar birbirine rakip site olan Atina ve İspartada birbirine zıt iki terbiye sistemi görülüyordu. Spor ve askerlik esaslarını gözönünde tutan amelî terbiye İs-partada  tatbik edilirken Atinada da ideal zihin inkişafı esasları gözönünde bulunuyo
BAŞARI VE AİLE
Haydi  gelin,  şimdi sizinle zamanda bir yolculuğa çıkalım. Bebekliğimizden başlayalım bu serüvene. Çocukluğumuz nasıl da güzeldi değil mi? Anne babamızın nar tanesiydik, bir tanesiydik. Bizi el üstünde tutarlardı. Annemiz elinde bir tabak yemekle peşimizden koşardı, bize bir kaşık yemek yedirebilmek için. Biz de babamızın peşinde koşardık, akşam işten dönünce bize ne getirdi? diye. Biz hastalanınca ailedeki herkes de hastalanırdı sanki. Anne babamızı taklit ederdik hep. Onların yaptıklarını yapardık. Onlar gibi olm
Gösterilen Makale 1-20 (Toplam Makale 161)
Sayfa:1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9