Motivasyon ile ilgili arama sonuçları

BİLİNÇALTI VE İNSAN İLİŞKİLERİ
Bu yazıyı incelerken, bilinçaltınızın, içine sokulan her bilgiyi tam bir sadakatle yeniden üreten bir kayıt makinesi olduğunu gördünüz. însan ilişkilerinde Altın Kural'ı işler hale getirmenin nedenlerinden biri de işte budur.   Kendinize nasıl davranılmasını istiyorsanız siz de karşınızdakine öyle davranın. Karşınızdakinin sizin hakkınızda nasıl hissetmesini istiyorsanız, önce bu duyguları siz onlar için hissedin. Size karşı nasıl hareket edilmesini istiyorsanız, siz de öyle hareket edin. Ör
Başarıya Giden Yoldaki Ortağınız Bilinçaltı
Başarı demek başarılı bir yaşam demektir. Bu bağlamda, uzun sürecek olan barış, neşe ve mutluluk dönemi, başarı olarak adlandırılabilir. Yaşamın gerçekleri olan huzur, uyum, bütünlük, emniyet ve mutluluk fiziksel varlığı olmayan şeylerdir. Bunlar insanoğlunun derin benliğinden gelir. Bu nitelikler üzerine odaklanmakla, bilinçaltımızda bu hazinelerden oluşan bir cennet kurabiliriz. Burası güve ve pas geçirmeyen, hırsızların giremeyeceği bir yerdir. Başarıya Giden Üç Adım Şimdi başarıya giden üç adımdan söz edelim: Başarıya giden il
Çoklu Zeka
Zeka nedir... Zekanın çok kısa tarihi... Zekayla ilgili eski ve yeni anlayışlar... Çoklu zeka teorisinin ilkeleri... Sözel-dilsel zeka, matematiksel-mantıksal zeka, görsel-mekânsal zeka, kinestetik-bedensel zeka, kişilerarası-sosyal zeka, kişisel-içsel zeka, müziksel-ritmik zeka...    Zeka; bireyin belli bir kültür içinde yaşantısını sürdürüp uyum sağlaması için gerekli olan yeteneklerin bir örüntüsüdür. Zeka; diğer şeyler arasında. Akıl  yürütme (mantıklı düşünme yeteneği), plan yapma, problem çözme, soyut düşünme, k
Verimli Ders Çalışma
Türkçe, Fen Bilgisi, Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih, Coğrafya, İngilizce ve Matematik derslerine nasıl çalışılmalı?    Her derse çalışırken ayrı ayrı noktalara önem vermek gerekir. Aşağıda Türkçe, fen bilgisi, fizik, kimya, biyoloji, tarih, coğrafya, yabancı dil ve matematik derslerine çalışırken yapılması gerekenleri ayrı ayrı anlatacağız.    Fakat ders çalışırken öğrencinin motivasyonunu sağlamak için fizikî koşulların da uygun olması gerekir. Dikkatinizi dağıtabilecek; müzik, televizyon, bilgisayar, oyun
Motivasyon, Motivasyon Nedir?
Motivasyon, Motivasyon Nedir? Kendi kendini motive etmek konusunda bir kitap yazdığımı çevremdekilere söylediğimde herkes kulak kabarttı. Gösterdikleri ilgi nezaketten daha fazlasıydı. Bazı cevapları hemen öğrenmek istiyorlardı: 'Bir bölümünden yararlanabilirim'; 'Çabuk, nasıl olduğunu söyle'; 'Çok ihtiyacım var.' Görünen o ki, motivasyon herkesin istediği bir şeydi. Sizin de motivasyonun 'nasıl' elde edileceği konusundaki uygulamalarla daha çok ilgileneceğiniz düşünülerek (bu arada, bu durum sizin kendinizi şimdiden motive h
ÖĞRENCİYİ ÇALIŞMAYA TEŞVİK ETMEK İÇİN
ÖĞRENCİYİ ÇALIŞMAYA TEŞVİK ETMEK İÇİN:Şimdi buraya kadar anlatılanların dışında bir konuya, öğrencilerim sınav kaygısına kısaca değinmek istiyorum. Öğrenmek için belirli bir düzeyde kaygı gerektiğini herkes bili-' yor. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu öğrencilerin motivasyonunu, yükseltmek için kaygı artırıcı yaklaşımlar içine girmektedirler "Bu kafayla gidersen sınavı zor kazanırsın..." "Bu çalışmayla sınavı nasıl kazanacaksın..." gibi yaklaşımların öğretmenler açısından amacı, öğrencinin motivasyonunu yükseltmek, onları çalışmaya te
ÖĞRENCİLERİN HAFIZASINA YER ETMEK
ÖĞRENCİLERİN HAFIZASINA YER ETMEK İÇİN BEŞ ANAHTAR Sevgili meslektaşım, anlatığınız dersin, öğrencilerinizin hafızasında yer etmesi için, dersinizi aşağıda sıralanan beş anahtarı göz önünde bulundurarak hazırlayın ve anlatın. 1 - Güçlü bir başlangıç yapın Bir derste en değerli zaman, derse başladığınız ilk dakikalardır. Bu sebeple sınıfa zamanında gelin ve hiç oyalanmadan derse başlayın. Uzun giriş cümlelerinden, öğrencileri motive etmek için kaygı artırıcı, açık veya kapalı tehdit havası taşıyan yaklaşımlardan kaçının
Egzersiz
FİZİK EGZERSİZ ÖĞRENMEYİ KOLAYLAŞTIRIR Düzenli fizik egzersiz uygulaması, sadece adrenalinin kullanılmasına değil, aynı zamanda serotonin denilen bir maddenin salgılanmasına da yol açar. Fizik egzersiz sonrası elde edilen huzur, sükûnet dinlenmişlik ve rahatlık duygularının yaşanmasını sağlayan, diğer başka kimyasal maddelerle birlikte, serotonindir. Bu durum da öğrenme için uygun zihinsel ortamın doğmasına imkân verir. Endişelerle dolu bir zihin, dikkatin dağılmasına ve çalışma süresinden yeterince yararlanamamaya sebep olur
DERS ALIN ve ALDIĞINIZ DERSLERİ UNUTMAYIN
Her şeyden ama her şeyden ders alın. Özellikle çektiğiniz acılardan... Acı sadece manevi olarak ölüm, kaza, ayrılık gibi şeyler değildir. Bir iş yaparken sizi birisi kandırırsa bu size acı verir. Ya da birisine güvenirsiniz, bir de bakarsınız ki sizi sırtınızdan bıçaklar. Size gerek maddi gerekse manevi zarar veren her şey, aynı zamanda acı da verir. Önemli olan bu; acılardan ders almak... İlerleyen bölümlerde tecrübe olarak bunları size daha geniş bir şekilde açıklayacağım. Acının bir motivasyon aracı olduğunu da söyl
İKNA ETME SANATI
Üçüncüsü ve bu kitap için en önemlisi, çoğu insan sadece ikna etme sanatında becerikli değildir. Fikriniz her ne denli parlak olursa olsun, ne dejali teknik açıdan gelişmiş ya da ekonomik açıdan sağlam olursa olsun, başkaları da bunu kabul etmediği müddetçe bu hiçbir yeri varamaz. Ve bunu sadece, onları ikna etmek, sizin gerçekten yakılmasına ihtiyaç duyduğunuz şeyi neden gerçekten yapmaları gerektiğini açıkça iletmek sayesinde yapabilirsiniz. John Naisbitt, Megatrends 2000'in fütürist yazarı, kendi yüksek teknoloji yetkinliklerim
İZMİR ANLAYARAK HIZLI OKUMA KURSLARI
İzmir Anlayarak Hızlı Okuma ve Öğrenmenin tüm dünyada geçerliliği kabul edilmiş bir bilimi ve sanatı vardır. Okuma ve öğrenme ile ilgili ne düşündüğünüz, ne hissettiğiniz ve geliştirmek için ne yapmanız gerektiği bu tekniklerin birer parçasıdır. Bir yolu da bu konuda gelişime olan isteğinizin ve değişme arzunuzun ne kadar kuvvetli olduğudur. Bu düşünce ve duygular olması gerektiği gibi yapılandırılmadığı sürece Hızlı Okuma ve Etkin Öğrenme ile ilgili gerekli gelişimi kaydetmekte güçlük yaşayabilirsiniz. Bu alanların en iyi ş
Motivasyon
Bazen motivasyonla idare arasındaki çizgi bulanık görülebilir. Ne zaman motive etmenin pozitif hareketi, idare etmenin negatif hareketi olur? İdare etme, herhangi birini başka bir şekilde yapmayacağı bir işi, onun yapması için onu "kandırma" yönlendirme işidir. Motivasyon ise herhangi birinin kendi başına başlatamadığı veya tamamlayamadığı fakat yapmasının da gerektiği bir işi yapmasını sağlama, onu yüreklendirme, cesaretlendirme sürecidir. Herhangi birini bir işi yapması için motive etttiğiniz zaman, onda mevcut bir ku
Hayatta Kalmak ve Başarmak
Temel olarak motivasyonun iki seviyesi vardır. Hayatta kalmak ve başarı. İnsan hayatta kalmak için emniyete, beslenmeye, barınmaya ve çoğalmaya ihtiyaç duyar. Bunlar günlük hayatımızın temel fiziksel ihtiyaçlarıdır. Bu temel ihtiyaçlar giderilirse bizler başarı, duygusal tatminler, kişisel gelişim, değerli olmak, kabul edilmek gibi diğer ihtiyaç alanlarına bakmaya başlarız ve bu ihtiyaçların giderilmesine yöneliriz. Başkalarını motive etme hakkında konuştuğumuz zaman tavsiye edeceğimiz yüksek duygular ve ruhsal heyecanlar işte bunlardır. Onl
Karar Vermeyi Motive Etmenin Yolları
Hiç bir şey yapmamaya karar vermekle karar vermekten kaçınmak arasında fark yoktur. Herhangi bir durumda en kolay tercih, genellikle herhangi birşey yapmaktan kaçınmak, nelerin olacağını pasif bir şekilde beklemektir. Eğer hayatın getireceği her şeyi kabul etmekte istekliyseniz bu onunla geçinmenin en büyük yoludur. Ama bunun bir anlamı hayata boyun eğmektir. Tercihiniz size yönelen şeyleri kontrol edebilmekse o zaman küçük, büyük, zor, kolay, iyi ya da kötü birtakım kararlar vermek zorundasınız. Karar verme sorumluluğu
İşçilerinizi Motive Etmenin Yolları
Eğer para gerçekten en büyük motive edici olsaydı hepimizin banka soyguncusu olması gerekirdi. İşçilerini sadece para ile motive edebileceklerini düşünen işverenler, her şey olup bittiğinde hatalarının farkına varırlar ama iş işten geçmiştir. İster inanın ister inanmayın. Elde etmek zorunda olduğunuz yardımı para ile satın alamazsınız. Tabii ki birçok yetenekli işçi satın alabilirsiniz fakat bugünkü iş ortamında ilerlemeniz için bu yetmeyecektir. Eğer başarılı olmak ya da başarınızın devam etmesini istiyorsanız müşteril
Kendinizi Motive Etmenin Yolları
 Bilmek ve yapmak gece ve gündüz gibi birbirinden farklıdır. Bilme ve yapma arasındaki geniş alan, büyük adamların oluştuğu veya kaybedildiği yerdir. Hayallerimizi gerçekleştirmek için neler yapmamız gerektiğini çoğumuz biliriz. Fakat bilgilerimizi uygulamaya koymamamız için bin bir mazeretimiz vardır. Yeterli paramız, zamanımız, kabiliyetimiz, sabrımız, cesaretimiz... yoktur. Daha böyle bir yığın bahane listesi uzayıp gider. Gerçek şudur ki bu mazeretleri düşünmek, bulmak ve onları haklı çıkarmak için harcadığımız
ZİHİNSEL STRATEJİLER
Telkin; Sözlüklerde aşılama anlamında açıklanmaktadır. Telkin yoluyla aşılanması istenen şey düşüncedir (fikirdir). Başka bir deyişle: Telkin, bir fikri kabul ettirme çabasıdır. Telkin, dıştan gelir veya içten kendi kendine olabilir: Dış   telkin,    düşünceyi   başkalarına   kabul   ettirme çabasıdır.    Kendi    kendine    telkin    ise,    insanın   kendi düşüncesini    kendi
İzmir Yaşam Koçluğu Eğitimi
Hepimiz gün boyunca onlarca işle aynı anda uğraşıp, hepsini de en iyi şekilde yapmaya uğraşıyoruz. Ancak ne var ki çoğu zaman işi verimli yapmamızı engelleyen bazı faktörler yüzünden sonuçlar istediğimiz kadar iyi olmayabiliyor. Bunlardan bir kısmı kendimizden bir kısmı ise bizim dışımızdaki etkenlerden kaynaklanır. Genelde sebepleri bilsek bile işin çözümüne nereden ve nasıl başlayacağımız konusunda kararsız kalarak eyleme geçmeyi erteleriz. Bu döngü devam ettikçe memnuniyetsizliklerimiz artarak devam eder ve bir süre sonra ipin
BAŞARILI ÖĞRENMENİN SİHİRLİ FORMÜLÜ NEDİR?
Uç papaz kendi aralarında konuşuyorlardı. Birisi sordu: 'Eğer dünya bir anda kapkaranlık-zindan gibi olsa ne yapardınız?' Birisi 'hemen Cennetin kapılarını açması için Allah'a dua ederdim' dedi. Diğeri ise 'Allah'a dua ile yalvarır, benim için hangi cezayı uygun görürse onu çekmeye hazır olduğumu söylerdim' dedi. En son cevabı üçüncüsü verdi: 'Ben de karanlıkta nasıl yaşayacağımı öğrenmeye çalışırdım.' Evet, gerçekten de değişen koşullar öğrenilecek yeni bilgiler demektir. Her sınıf geçişinizde de koşullarınız değişir! Acaba
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM ANLAYIŞI
1940'larda öğrencilere sözlü ve yazılı sınavların ne zaman yapılacağı söylenmezdi. Çünkü öğrenci her zaman hazır olmak zorundaydı... Öğrencilere sınavlardan aldıkları notlar,da söylenmezdi. Çünkü öğrenci not için değil, öğrenmek için çalışmak zorundaydı... Ve öğrenci başarısıyla ilgili değerlendirmeyi tek bir not olarak karnesinde görürdü. Çünkü o zamanki eğitim anlayışı bunu gerektiriyordu... Oysa günümüzde öğrencilerin sınav tarihlerini bilmeleri ve ona göre hazırlanmaları onların en doğal hakkı olarak görülüyor, "anında g
Gösterilen Makale 1-20 (Toplam Makale 117)
Sayfa:1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6