matematik ile ilgili arama sonuçları

OLUMLAMA
Olumlayıcı ifadelerin etkisini, gerçekleri ve şu sözlerin ardında yatan anlamı nasıl anladığınız belirler: "Dilekte bulunurken boş tekrarlar kullanmayın." Bundan dolayı, olumlayıcı ifadenizin gücü, belirlenmiş olan olumlamaların zekice uygulanmasına dayanır. Örneğin, küçük bir çocuğun tahtada üç ile üçü toplayıp yedi diye yazdığını düşünün. Öğretmen matematiksel bir kesinlikle üç ve üçün toplamının altı ettiğini olumlar ve çocuk da buna göre rakamı değiştirir ve altı yazar. Üç ile üçün toplamını altı yapan, öğretmenin ifadesi değildir, çün
Kronik Mutsuzluk
Kendin için mutsuzluk yaratmaya devam ettiğini görüyorsan, bundan bir çıkarın olmalı; yoksa neden mutsuzluk yaratasın? Bazen mutsuzluğun sana çok büyük yararları olabilir. Bu yararların farkında olmayabilirsin, bunlardan habersiz olabilirsin, düşünmeye devam edersin, 'Neden mutsuzluk yaratıp duruyorum?' Mutsuzluğunun sana istediğin bir şeyi verdiğinin farkında değilsin. Örneğin, ne zaman mutsuz olsan, insanlar sana sevgiyle yaklaşır. Mutsuzsan kocan gelip elini başının üstüne koyar, okşar. Sevgi doludur, sana özen gö
Zeka; Doğanın Bir Armağanı

Zekâ hayatın özünde vardır. Zekâ hayatın doğal bir niteliğidir. Tıpkı ateşin sıcak olması ve havanın görünmez olması ve suyun aşağı doğru akması gibi hayat da zekidir.

Zekâ bir kazanım değildir. Sen zeki doğdun. Ağaçlar kendi tarzında zekidir, kendi hayatları için yeterli zekâları vardır. Kuşlar zekidir, hayvanlar da öyledir. Aslında dinlerin Tanrıdan kastettikleri tek şey evrenin zeki olduğu,

Çoklu Zeka
Zeka nedir... Zekanın çok kısa tarihi... Zekayla ilgili eski ve yeni anlayışlar... Çoklu zeka teorisinin ilkeleri... Sözel-dilsel zeka, matematiksel-mantıksal zeka, görsel-mekânsal zeka, kinestetik-bedensel zeka, kişilerarası-sosyal zeka, kişisel-içsel zeka, müziksel-ritmik zeka...    Zeka; bireyin belli bir kültür içinde yaşantısını sürdürüp uyum sağlaması için gerekli olan yeteneklerin bir örüntüsüdür. Zeka; diğer şeyler arasında. Akıl  yürütme (mantıklı düşünme yeteneği), plan yapma, problem çözme, soyut düşünme, k
Verimli Ders Çalışma
Türkçe, Fen Bilgisi, Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih, Coğrafya, İngilizce ve Matematik derslerine nasıl çalışılmalı?    Her derse çalışırken ayrı ayrı noktalara önem vermek gerekir. Aşağıda Türkçe, fen bilgisi, fizik, kimya, biyoloji, tarih, coğrafya, yabancı dil ve matematik derslerine çalışırken yapılması gerekenleri ayrı ayrı anlatacağız.    Fakat ders çalışırken öğrencinin motivasyonunu sağlamak için fizikî koşulların da uygun olması gerekir. Dikkatinizi dağıtabilecek; müzik, televizyon, bilgisayar, oyun
HAFIZANIZI GELİŞTİRİN
Bilgileri hafızaya almanın yolları... Muhakeme kabiliyetini geliştirme... Dikkati yoğunlaştırma...    Hafıza, düşünmek için gerekli malzemeyi temin eder ve saklar. Bu melekeyi hayatımızın her safhasında çok çok kullanmak zorundayız. Psikoloji deneyleri, hafıza gücünün değişmez bir kabiliyet olmadığını göstermiştir. Kullanılan adalenin geliştiği gibi, hafıza da zamanla ve ezberleme yoluyla çalıştırılarak kuvvet kazanabilir.    Bu sebeple daima yanınızda beğendiğiniz söz, fı
NLP Teknikleri
NLP dünyasında gelişen düşünce ve yöntemlerle ilk tanışmamın üzerinden yirmi yıl geçti. O ilk günlerde, günümüzde NLP ile bağdaştırılan hızlı, "parlak" tekniklerin hiçbiri yoktu. Bunun yerine öğrenme, seçme ve değişmeye ilişkin yeni bir yaklaşımın heyecanı vardı. Bu heyecan, NLP'de daha sonra ortaya çıkacak tüm gelişmelerin ilkelerini oluşturan insan düşünce ve davranışlarına ilişkin özgün ve güçlü ön varsayımlarla ateşlenmekteydi. NLP'nin temel misyonu, her zaman bir in
Osho Yazıları,Sınırları olmayan Bir Dünya
Sevgi, sınırları olmayan bir dünyaya, sonsuz bir dünyaya açılan kapıdır. Sevgi başlar ama asla bitmez; bir başlangıcı vardır ama bitişi yoktur. Bir şeyi unutma: Normalde zihin müdahale eder ve sevginin kendi sonsuzluğuna ve alanına izin vermez. Eğer bir insanı gerçekten seviyorsan ona sonsuz alan verirsin. Senin varlığın, onun içinde büyüyeceği, birlikte büyüyeceğiniz bir alandan ibarettir. Zihin devreye girer ve ona sahip olmaya çalışır. O zaman sevgi yok olur. Zihin çok aç gözlüdür. Zihin açgözlülüktür. Zihin çok zehirlidir. O
SINAV
Unutma ve hafızayı geliştirme bölümünde anlatıldığı gibi, en az bozucu etki yapan faaliyet uykudur. Gece yatmadan önce yapılan kısa bir tekrar sabah uyandıktan sonra yapılacak kısa bir tekrarla daha pekiştirilirse, öğrenilmiş malzemenin hafızaya en iyi biçimde kayıt edilmesi ve hatırlanması mümkün olur. Gece yatmadan önce ve sabah kalktıktan sonra yapılacak olan tekrarların, ikinci ve üçüncü derecedeki malzemeye çağrışım yaptıracak ana kavram ve temel fikirler üzerinde olması gerektiği ve 2-4 dakikalık bir sürede tamamlanabileceği i
VERİMLİ ve ETKİLİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
A) VERİMLİ ve ETKİLİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ 1. Severek Çalışmak  Severek çalışan başarır. Sevgisiz olmaz. Hem de kesinlikle olmaz. Verimli ve etkili çalışmanın ilk ve en önemli koşulu sevmektir. Severek çalışan kolay öğrenir, sıkılmaz, kaygı ve strese kapılmaz, çalışmaktan bıkmaz ve başarıya her zaman yakındır. Severek çalışmayan zorlanır, kolay öğrenemez ve çalışmaktan bıkar. Severek çalışmayan, kaygılı ve streslidir. Bundan dolayı da başarısızlığa adeta davetiye çıkarır. Ancak şunu da hemen belirtelim ki, çal
DÜŞÜNÜYORUM, DEMEK Kİ VARIM
XVii'nci yüzyılın ilk çeyreği içindeyiz. 1619 yılının 10 kasım günü, ordular otuz yıl savaşlarında çarpışadursun, gözlerini Tuna nehrinin mavi sularına dikmiş yirmi üç yaşında genç bir subay, Rene Descartes (1596-1650) kendi kendine şöyle düşünüyor: Evet, insanın amacı mutluluğa erişmektir. Mutluluğumuzu sağlamak içinse aklımızı kullanmamız gerekir. İyi ama, bu aklı bu amaca erişebilecek bir güçle nasıl işletmeli? Aklımız pek dağınık. Aristoteles mantığı onu gereği gibi çalıştırmamıza yetmiyor. Aklımızı işletmek için yeni bir
Nitelikler Dünyası
Hepimizin farkında olduğu bir şey var ki o da, görebildiğimiz, duyabildiğimiz, dokunabildiğimiz, tad alıp koklayabildiğimiz bir dünyada yaşıyor olmamızdır. Buna gerçek dünya ya da gerçeklik diyoruz. Hepimiz bu gerçekliklerin herkes için aynı olduğunu zannediyoruz. Fakat, kör adam ve fil hikâyesinde olduğu gibi hiçbirimiz, onu aynı gözle görmüyoruz. Bunu kabul etmek -özellikle de objektiflikleri ile gurur duyanlar tarafından- zor olabilir ama, gerçekliğin büyük bir kısmını nasıl algılamak istiyorsak öyle algılıyoruz. İyimserler de, kötümser
Anlayarak Hızlı Okuma Eğitmenliği Sertifika Programı
ANLAYARAK HIZLI OKUMA eğitiminde 19 yıllık DENEYİM!Anlayarak Hızlı Okuma eğitmenlerinden direk eğitim ve anında geri bildirim alma ayrıcalığına sahip olacaksınız. Şimdiye kadar rastlamadığınız en profesyonel eğitime katılmış olacaksınız. Hızlı Okuma Eğitmenliği Sertifika eğitim süresince bu konuda çok fazla beceriyi edineceksiniz. Bu kişisel gelişiminiz için eğlenceli, heyecan verici ve bir daha ele geçmeyecek bir fırsat… Tüm katılımcıların NLP’ yi anlayarak hızlı okuma konusunda kull
NİÇİN ÖĞRENMEYİ ÖĞRENMELİYİZ?
Bir Amerikalı işadamı ile Japon meslektaşı orman içerisindeki bir otelde düzenlenen 'Etkin Yönetim Teknikleri' seminerinin arasında ormanda dolaşıyorlardı. Duydukları vahşi bir sesle her ikisi de irkildi. Dönüp arkalarına baktıklarında aç bir aslanın üzerlerine doğru koşmaya başladığını gördüler. Her ikisi de hızla oradan kaçmaya başladı. Kaçarken Japon aniden durdu ve yere oturarak çantasından bir şeyler çıkarmaya başladı. Bu sırada Amerikalı yaklaşık 20 metre kadar fark yapmıştı. Japonun ne yaptığını merak eden Amerikalı geriye dönüp baktı
Parlak Gelecek Vaat Eden Meslekler Değişiyor
Türkiye'nin hızla endüstrileştiği ve teknolojik ekonomi dönemine girdiği bu süreç, gelecekte daha büyük bir uzmanlaşmaya ihtiyaç gösterecektir. Geçmişte çalışan nüfusun iş bulma alanı devlet memurluğu ve üretim sektörü ile sınırlıyken, yakın gelecekte ağırlık, hizmet sektörüne ve bilgisayar kullanımı gibi yüksek teknolojinin uygulandığı alanlara kayacaktır. Bu alanlarda, çeşitli mühendislere, bilim adamlarına, matematikçilere, bilgisayar uzmanlarına ve benzeri meslek sahiplerine ihtiyaç vardır. Yüksek teknolojinin uygulandığı i
Meslek Seçmek Hayat Biçimini Seçmektir
Bir yükseköğretim programını seçerek "tercih listesi"ni dolduran genç, gerçekte yaşayacağı hayat biçimini seçiyor demektir. Birçok insan, seçmiş olduğu mesleğin getireceği hayat biçimini bilmediği veya iyi incelemediği için başarısız, verimsiz ve mutsuz olmaktadır. Bu sebeple "tercih listesi"ni dolduran her gencin, yazdığı her yükseköğretim programı için kendisine sorması gereken bazı sorular vardır. Aşağıda daha bilinçli bir tercih yapmaya ışık tutacak ve meslek seçimine yardımcı olacak sorular sıralanmıştır. 1) 
Beyin Kapasitesini En İyi Kullanma Sanatı
Yeni beyin araştırmaları, insanların beyinlerini geliştirebileceğini ve daha verimli kullanabileceğini ortaya koyuyor.Ağırlığı insan vücudunun % l'si kadar olan beyin, yaklaşık 1.4 kg. Beynimizde yaklaşık 120 milyar hücre bulunuyor. "Nöron" dediğimiz bu hücreler, beyni meydana getiriyor. Vücuda giren oksijenin % 25'ini ve glikozun çoğunu beyin tüketir. Kanarya beyninde hücreler arası bağlantı bir-iki iken insan beyninde iki bin-on bin arasındadır.(l)îki yarım küreden oluşan beyin, yegâne öğrenme aracıdır ve dünyanın en gelişmiş ö
Beyin Kapasitenizi Nasıl Daha Etkili Kullanabilirsiniz?
Beynimizi en etkili ve verimli kullanmanın yolu artık belli. Her iki yarım küreyi birlikte ve en verimli şekilde kullanmak gerekiyor.Okulda öğretmenler bize matematik, Türkçe, sosyal bilgiler, fen bilgisi vb. dersleri öğretiyorlar. Sundukları bilgileri öğrenmemizi istiyorlar; soru cevap ve test teknikleriyle bilginin öğrenilip öğrenilmediğini ölçüyorlar.Eğitim sistemi sol beyni bir oranda geliştiriyor. Biz sağ beyin yarım küremizi de eğitime dâhil etmeliyiz.Sağ beyni geliştirebilmek için şu faaliyetler yapılmalı:r /
Başkasını Rencide Etmemek
Yeni mezun olmuş bir öğretmen olan Mary, Navajo Kızılderililere ait bir yerleşim bölgesinde öğretmenlik yapmaya başlamıştı. Her gün beş öğrenciyi tahtaya çağırıyor ve ödev olarak onlara vermiş olduğu basit bir matematik problemini çözmelerini istiyordu. Onlar ise, tahtanın önünde sessiz ve isteksiz bir şekilde duruyorlardı. Mary bir türlü anlayamıyordu. Ne eğitim derslerinde, ne de Phoenix'de staj yaparken öğrendikleri bir işe yarıyordu.‘Neyi yanlış yapıyorum? Neden hep problemi çözemeyecek öğrencilerimi tahtaya kaldırıyorum acaba?’ di
Başkasını Rencide Etmemek
Yeni mezun olmuş bir öğretmen olan Mary, Navajo Kızılderililere ait bir yerleşim bölgesinde öğretmenlik yapmaya başlamıştı. Her gün beş öğrenciyi tahtaya çağırıyor ve ödev olarak onlara vermiş olduğu basit bir matematik problemini çözmelerini istiyordu. Onlar ise, tahtanın önünde sessiz ve isteksiz bir şekilde duruyorlardı. Mary bir türlü anlayamıyordu. Ne eğitim derslerinde, ne de Phoenix'de staj yaparken öğrendikleri bir işe yarıyordu. ‘Neyi yanlış yapıyorum? Neden hep problemi çözemeyecek öğrencilerimi tah
Gösterilen Makale 1-20 (Toplam Makale 43)
Sayfa:1 - 2 - 3