bellek ile ilgili arama sonuçları

NLP Teknikleri, Meta Model
Dili tümdengelim için kullandığımızda, sözcüklerden yola çıkıp onların temelinde yatan belirli deneyimlere gideriz. Aynı zamanda deneyimlerimizi nasıl çarpıttığımızı, sildiğimizi ve genellediğimizi keşfederiz. Bunu yapmak için, ipi labirentin dar dönemeçlerinden geri götürecek sorular sorarız.  Dile dökülen sözcüklerden başlayıp gramer yapısına geçer, bunu yaratan temsil sistemlerine ulaşır ve son olarak da duyusal deneyime varırız. Bunu başaracak soru demeti, Richard Bandler ve John Grinder tarafından 1975'de geliştirilen ilk NLP mode
Çocuklarda Dikkat Eksikliği Tedavisi
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun pek çok tedavi yöntemi olsa da daha çok bunların davranışsal metotlarla ağırlık gösterdiğini görürüz. Tüm yöntemlerden anlatmak çok mümkün olmasa da en fazla öne çıkan daha özel bir örnekle yola çıkabiliriz. Örneğin; Çocukla bir takım çalışması yapılır. Çocuğun üzerinden yola çıkarak bir takvim oluşturulur. Bunu kendisinin yapması istenilir. Haftanın her bir günü için ayrı ayrı bir yer verilir bu çizelgede. Çocuğun her gün için hedeflemiş  olunan davranışı yerine getirmiş olduğu
Bellek Ve Hafıza
 Belleğin üç aşaması vardır: Kodlama, depolama ve arayıp-bulup-geri getirme. Kodlama dış dünyadaki uyarıcıların belleğe kaydedilebilecek biçime dönüşmesine, depolama kodlanan bilginin tutulmasına ve ara-bul-geriye getir işlemi de depolanan bir bilginin gerektiği zaman aranıp-bulup-çıkarılmasına verilen addır. Bu üç aşama, kısa ve uzun süreli belleklerde farklı görünümler gösterirler. Görsel kodu da kullandığı halde, kısa süreli belleğin kullanmış olduğu en belirgin kod sessel koddur. Kısa süreli bellek biyofizik, uzun süreli bellek is
Stres
Stres (stress), kısaca zorlanma, gerginlik anlamına gelmektedir. Bu durumda stressör, stres yapıcı anlamını taşır.  Çeşitli fizik koşulların sağlığı bozduğunu ve meydana gelen hastalığın veya belirtilerin, hastalık nedenine göre değiştiğini daha önce gözden geçirdik. Birçok hastalıklarda sebep - sonuç bağlantısının olduğunu vurguladık. Bazı koşullar ise, sağlık üzerine belirli (spesifik, özgün) bir etki yerine, spesifik olmayan bir durum yaratır. Diğer bir deyişle etken ne olursa olsun, sonuç aynıdır. Bu nedenle sebep -
Freud ve Bilinçaltı
Freud'un getirdiği en önemli kavramlardan biri bilinçaltı (unconscious) kavramıdır. Bilinçaltı farkında olmadığımız arzu, istek, dürtü, duygu, düşüncelerin depolandığı büyük hazneyi temsil eder.  İd'in tümü, ego'nun bir kısmı ve üst-ben'in büyük bir kısmı bilinçaltında kalır. Yakın bir arkadaşımıza duyduğumuz derin kin kendini bilinçaltında saklar. Bilinçaltındaki bu arzu, istek, dürtü, duygu, ve düşünceler sürekli davranışı etkiler, ne var ki biz bu etkinin farkında olamayız.   Bilinç öncesi bir düşüncenin o anda farkında
Unutkanlık
Unutkanlığın nedenleri nelerdir? Unutmanın yararı var mıdır? Unutkanlığı engellemek için neler yapabiliriz? Macnair ve Kahn Bellek Bozuklukları Kendi Kendine Değerlendirme Ölçeği...  Aslında unutma denen bir olay yoktur, unutma yerine hatırlaya-mama demek daha doğrudur. Çünkü insan yaşadığı ve duyduğu her şeyi hafızasının bir köşesinde saklar ve yeri geldiğinde bilinç düzeyine çıkarır. Bilincimize çıkaramadığımız şeyler ise bilinçdışını oluşturur. Aslında bizim hatırlayamadığımız şeyler bilinçdışımızda bulunmaktadır, mühim olan
Gönüllü Hizmetkâr
GÖNÜLLÜ HİZMETKÂR;Bilinç; bilinçaltına direktifler verir. Bilinçaltı yalnızca emirler alıp bunları mantıki kıyaslamayla (kurala dayalı çıkarımla) yargılayarak yerine getirdiği için gönüllü hizmetkâr adını alır.Verdiğiniz her emir, oluşturduğunuz her önerme, benimsediğiniz her inanç bilinçaltına kaydolur. Bilinçaltı, günümüzün modern bilgisayarlarından daha gelişmiş bir bellek sistemine sahiptir. Teyp gibi kayıt yapar; her emir, her inanç, her düşünce bilinçaltının asla hata yapmayan bellek sisteminin bir parçası olur. Hatta düşünmediğiniz,
Bilinçaltınıza Güvenin
BİLİNÇALTINIZA GÜVENİN:Sizin için çalışmasını istiyorsanız bilinçaltına güvenmelisiniz. Doğru hatırlama yeteneğiniz, belleğinize duyduğunuz güvene bağlıdır: Bilinçaltınıza sabah altıda kaldırılmak istediğinizi söylersiniz ve belleğinize inanıyor ve güveniyorsanız tam altıda uyanırsınız. Bellek bilgisayara benzer, ama bilgisayar gibi ona da direktif vermek gerekir. Şehirlerarası yapmanız gereken bir telefon konuşmasının sizin için çok önemli olduğunu varsayın. Ülkenin çeşitli bölümleri arasındaki zaman farklılıkları yüzünden bu konuş
Bellek
BELLEK DUYGULARI DA DEPOLAR;Ezberlemenin imkânsız olduğunu iddia eden insanlar, çocukluklarında okulda ezbere bir şeyler okumaktan korkr muşlardır genellikle. Belleğini, ezberden okumaya utanma veya başka çeşit bir engelleyici duyguyla birleştirmedikten sonra herkes ezberleyebilir. Aktör için ezberlemek, satırları ezberlemekten çok daha öte^ye bir şeydir; sözcüklerin duygularla birleştirilmesidir. Sadece sözcükleri hatırlamaz, duygusal karşılıkları üçerinde çalışır. Oynadığı karakterin ruhuna, havasına girmeye çalışır. Aktör için sa
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENMEK NEDİR?
Teknik anlamda öğrenme, sayfa üzerinde bulunan kelime ve rakam karakterlerinin göz tarafından tesbit edildikten (okumak) sonra beyin tarafından gelen kelimelerin şifrelerinin çözülmesi (anlama-kavrama) ve son olarak da okunan ve anlaşılan bilginin hafızaya kaydedilmesidir. Öğrenme daha genel olarak da şöyle tanımlanabilir: Öğrenme, okuyarak veya yaşayarak (kanal), bilinçli veya bilinçsizce (amaç), kendi kendinden veya başkalarından (kaynak) alınan bilgi ve duygunun (tür) davranış veya düşünce (düzey) düzeyinde meydana getirdiği değişikliktir
Zihnin Kalabalığında Bir Alan Açmak
Dünya benzer benzeri çeker ilkesiyle işler. Dolayısıyla başınıza geleceklerle ilgili endişelenirseniz onların meydana gelme ihtimalini arttırırsınız. Temelde dışarıya ne iletirsek bunu tezahür ettiririz. Dolayısıyla şimdi zihninizin dolu olduğu şeyleri işlemelisiniz. Sonrasında ise hangi kısmının yararlı hangi kısmının yararsız olduğuna karar vermelisiniz. Yararsız kısımları atın ve yeni olan için yer ayırın. Eğer zihniniz saçmalıklarla doluysa yeni şeyleri içeri almak için ne denli çaba gösterseniz de başarısız olursunuz çünkü boş alan yokt
Bilinçaltınızı Yönetin
Bilinçaltı vücudumuzun mimarıdır.Biz hiç fark etmesek de vücudumuzdaki birçok fonksiyonun düzenli ve otomatik olarak yürümesini sağlar.Yüce yaratıcı bütün kainatta kurduğu ve saat gibi işleyen düzeni insan bedeninde de kurmuştur.Ne büyük mutluluk ki kalbimize sürekli atmasını, kanımıza damarlarda dolaşmasını, midemize yemekleri sindirmesini söylemek zorunda değiliz. Kainatta kurulmuş olan sistem nasıl ki mükemmel ve kusursuz işliyor, aynen bunun gibi insan bedenindeki sistem de mükemmel bir şekilde işlemektedir.Vücudumuzun yöneti
ÖĞRENCI KOÇLUĞU KiTAPLARI
ÖĞRENCI KOÇLUĞU KITAPLARI   Koç yada diğer ismiyle mentör yol gösteren, amacına ulaşmasında yardımcı olan anlamında kullanılabilir. Öğrenci koçluğu ise öğrenciye eğitim hayatında ve tabi ki vazgeçilmez olan sınavlarımızda (YGS-LYS-SBS-KPSS-KPDS-ALES-DGS VS..) öğrencilerimizin yanında olan yol gösteren sorunlarının çözümü konusunda ona yön veren anlamında ifade edebilir. Bir öğrencinin hayat çizgisini değiştirebilecek kadar etkili…Öğrenci doğal olarak zorlandığı konularda bu işi bilen birinden yardım alarak adım
REİKİ VE ZİHİN
REİKİ VE ZİHİNOnaylamalar ve Kendinizi Nasıl Yaratacağınız Bilinçaltınız, gerçek ve kurguyu birbirinden ayıramaz dolayısıyla hipnoz, NLP veya otojeniklerle kolayca idare edilebilir. Bilinçaltımızın dili yaratımlar içerir. Dolayısıyla eğer zihninizin derinliklerini etkilemek istiyorsanız, yaratımınızın yardımına ihtiyacınız olacaktır. Bu genellikle eğitim anlamında hazırlık gerektirir. Çünkü batı yarımküredeki modern insanlar çoğunlukla beyinlerinin bir bölümünü kullanırlar, çoğunlukla da sol taraf.Beyinlerimiz iki a
Zekânın Akıl İçindeki Yeri Nedir?
Bu sorunun cevabı, "Akıl nedir?" sorusunun cevabından sonra ortaya çıkacaktır.Şuur, irade, zekâ, düşünmek, kavramak, bilmek, karar vermek, hayal etmek, sezmek, dikkat etmek, hafızaya kaydetmek gibi beyin faaliyetlerinin bütününü kapsayan geniş kavrama akıl (reason / mind) denir.Günümüzün modem psikologları, akıllı olmayı insanın duygu dünyasına ait bir özellik olarak görüyorlar.Her akıllı zeki olmayabilir. Her zeki de aklını ustalıkla kullanamayabilir.Zeki kişi, akıllılardan öğrendiği bilgi, usûl, ve tecrübelerle büyü
İyi Bir Bellek İçin Dört İlke
1- Dur- bak-                                                                                         &
BAŞARI KAZANMAK İÇİN BİR NEDEN GEREKLİ
BAŞARI KAZANMAK İÇİN BİR NEDEN GEREKLİİsteğiniz daha iyi bir bellek değil mi? Bu istek her şeyden önce gerçek bir gereksinmeden kaynaklanmalıdır. Bu bir zorunluluktur. Ancak güçlü bir güdü, başarınız için dayanak olarak, güvenilir önkoşulu oluşturabilir.Ama biliyorum... Hepinizin böyle itekleyici, dürtükleyici, zorlayıcı gerekçeniz var. Böyle bir güdünüz olmasaydı, bu kitabı elinize bile almazdınız.Belleğimi geliştirmem konusunda ilk dürtüleri bana veren lise öğrenimim olmuştur. İkisi de öğretim görevlisi olan larınemle b
CESARETİNİZİ KAYBETMEYİN
CESARETİNİZİ KAYBETMEYİNBir gün içinde ne kadar şeyi zihninizde tutabileceğinizi, ne kendiniz kestirebilirsiniz, ne de herhangi bir uzman bunu önceden söyleyebilir. İnsanın yeni bilgi malzemesini, belirli bir zaman içinde, şaşırtıcı derecede çabuk kendine mal edebildiğini herhalde duymuşsunuzdur. Bellek böyle olanaklarda yüksek devirli bir motor gibi çalışır. Ancak birdenbire güçten kesildiği de görülür.Bazan sanki artık hiçbir şey hatırlanamıyormuş gibi olur. Böyle bir anda her insan, belleğinin sağlamlığından kuşkulanmaya baş
ENERJİ SAVURGANI OLMAYIN
ENERJİ SAVURGANI OLMAYINBu konu üzerinde bir seferinde, bir avukatla ateşli bir tartışmaya girişmiştim. Ona göre, her insanın çalışma gücünü tam anlamıyla ortaya koyabilmesi için, daha önce mutlaka belirli bir hazırlık yapması zorunluydu. Rastlantıya bakın ki, ertesi gün kendisini yazıhanesinde görmem gerekti. Bu da bana, ne kadar haksız olduğunu yüzüne karşı söyleme olanağını verdi. Zira benim bir işimi konuşması gerektiği halde, bu konuşmayı yapabilecek hale gelinceye kadar on dakikadan fazla bir zamanı boş yere harcamış bulunuyord
Anımsamak
AnımsamakBeyin depolama kapasitesinin  bu kadar bbk olduğunu bilerek şimdi dikkatimizi belleğin ikin yönüne verebilisinzi anımsamak 1.)  ÖNCELİKLER: diğer her şeyin eşit olduğu durumda olayların ortasından çok başlangıçları anımsarsınız ve bir olayın tekrarlarından çok o olayın ilk oluşunu anımsarsınız. dolayısıyla bu bölümün başındaki küçük bellek  kontrolünde ilk altı sözcüğün çoğunu anımsamışsınızdır 2. YAKINLIK. Yine diğer herşeyin eşit olduğu durumca; yakın zaman önce olan olayları anımsamay
Gösterilen Makale 1-20 (Toplam Makale 27)
Sayfa:1 - 2