Zamanın Akışı

Zamanın Akışı
Okulda günlük programın akışı çocuğa, çok geçmeden, zamanın birbirleriyle ilintili süreçler boyunca ilerlediği fikrini verir. Örnek olarak, kahvaltının oyun saatini takip etmesi çocuğun kafasında bunların programdaki birinci ve ikinci olaylar olduğu düşüncesini yerleştirir. Çok farklı bir kavram da yerleşebilir. Örneğin faaliyet zamanı saatin her iki kolu da 1 1'deyken gelir. Öğle yemeği için ise yine her ikisinin 12'nin üzerinde olması gerekir.
Sınıfta çok sayıda saat olmalıdır. Bunlardan biri büyük bir duvar saatidir. Diğerleri ise çocukların ellerine alıp istedikleri gibi inceleyebilecekleri oyuncak saatlerdir. Duvara çocuğun alıştırma yapabileceği büyük bir oyuncak saat daha asılıdır. Akrep ve yelkovanı hareket ettirerek öğretmenin kendisine söylediği zamanı belirler.
Çocuklar günlük, aydınlık ve karanlık ritimlerini gayet iyi anlarlar. Fakat, daha uzun bir süreçte yaşanan ilkbahar yaz ve sonbahar kış döngüsü konusunda aynı şey söylenemez. Saatin zamanı gösterdiğini anlamaktadırlar; fakat yaşanan zamana nasıl karşılık geldiğinden tam olarak emin değildirler. Şu konuşma bir anaokulu öğretmeninin sınıfına zamanı anlatırken geçmiştir:
Jennifer: Zaman daima gidiyor.
Öğretmen: Gidiyor mu? Neyi kastediyorsun?
Kent: Bir yere gitmiyor, yani büyükannene gitmen gibi birşey değil. Zaman daima farklı bir vakte doğru değişiyor. Şimdi bir, daha sonra bir otuz.
Öğretmen: Zaman nasıl ilerliyor sizce, hızlı mı yavaş mı? Kent: Aralarda yarım saat var gibi.
öğretmen: Saatin pilini çıkardığımızı düşünelim. Zaman durur mu?
Bütün çocuklar hep bir ağızdan bağırırlar: Evet!
 
DERLEYEN... (EDİTÖR)
İletişim:bilgi@kisiselgelisim.gen.tr
Bu makale şu konularla ilgili olabilir :zaman - çocuk - öğrenme -

Yorumlar