Öğrenme ve İlgi

Öğrenme ve İlgi;Herkesin kendisine has ilgi alanları vardır. Kişi, ilgi duyduğu, yapmaktan zevk aldığı işleri daha iyi yapabilmekte, merak duyduğu konulan daha rahat öğrenebilmekte ve ilgi duyduğu alanlarda başarısını en iyi şekilde ortaya koyabilmektedir.
Orta beyinde  bulunan 'hipokamp'(hippocampus), insan hafızasının merkezidir. Beynin bu bölümü, bilgilerin kalıcı hafızaya geçip geçmeyeceğine karar verir. Hipo-kamp olarak adlandırılan bu bölgede, sinapslar yüksek frekanslı elektrik sinyalleriyle uyarıldığında sinaptik bağlantılar güçlenmektedir. Yani öğrenme esnasındaki yüksek ilgi ve heves, öğrenilenlerin kalıcılığını artırmaktadır.
Değişik vasıtalarla beynimize ulaşan bilgiler, verdiğimiz önem derecesine göre kaydolmaktadır. Merak ve ilgi duymadığımız, önemli bulmadığımız, yani duygularımızı harekete geçirmeyen olaylarda gelen bilgiler düşük frekanslı elektrik sinyalleri şeklindedir. Böyle olunca da zayıf sinaptik bağlar oluşur ve beyin korteksine kayıt işlemi gerçekleşmez. Duygularımızın şiddetli uyandığı hallerde ise hipokamp daha fazla hareketlenmekte, 'korteks'e kayıt işlemi daha mükemmel olmaktadır.
Merakımızı uyandırmayan ve ilgi duymadığımız bilginin hafızamıza yerleşme olasılığı çok düşüktür.
Çocuğumuzun eğitim hayatındaki performansının düşüklüğünü, sadece ders çalışmamasında aramamalıyız. Çocuğumuzun hangi derslere ilgi duyup duymadığını ve bu ilgisizliğin nedenlerini araştırmalıyız. Çünkü, herhangi bir derse karşı oluşan ilgisizlikten dolayı ilgili dersin zayıf olması, çocuğun okul çevresi tarafından başarısız ilan edilmesine sebep olmaktadır. Okulda 'başarısız' olarak ilan edilen çocuğun ise ilgi duyduğu derslere karşı da ilgisi azalmaktadır. Böylece bir veya birkaç derse karşı duyulan il-gisizlik tüm dersleri etkilemektedir. Derslerde gereken başarıyı elde edemeyen çocuk zamanla okuldan iyice soğumaktadır.
Bazı derslere ilgisiz olması, çocuğumuzun potansiyel olarak yetersiz ve başarısız olduğunu göstermez.
Öncelikle okula ve öğrenmeye karşı ilgi ve heves olmalıdır.
Manisa'nın Salihli ilçesinde doğuştan görme özürlü 20 yaşındaki Ayça  Keykubat, engelinin getirdiği zorluklan azmiyle yenerek, Boğaziçi Üniversitesi'ne girme hayalini gerçekleştirdi, izmir'de Aşık Veysel Görme Engelliler Okulu'na devam eden Ayça, Anadolu Liseleri sınavında başarılı olarak ilk hayalini gerçekleştirdi ve Salihli birincisi olup Sekine Evren Anadolu Lisesi'ne girdi. Üniversite sınavında beş tercihinden İlki olan Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Mütercim Tercümanlık Bölümü'nü kazandı.
  DERLEYEN... (EDİTÖR)
İletişim:bilgi@kisiselgelisim.gen.tr


Bu makale şu konularla ilgili olabilir :Öğrenme - İlgi - kişisel gelişim - hızlı okuma - etkin öğrenme - hızlı öğrenme - hafıza - beyin -

Yorumlar