İzmir Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Tedavi Merkezi

Çok hareketli çocuklara tıp dilinde "hiperaktif çocuk" adı verilir. Bu tür çocuklara mutlaka yardımcı ve destek olmak, ailelerine yol göstermek gerekmektedir. Bu durum, tıp literatüründe açık ve net olarak tanımlanmaktadır. Ülkemizde ise, bu konunun önemi yeni yeni anlaşılmaktadır.

 
Çok hareketliliğin genel özelliklerinin bilinmesi, hem çocuk hem de aile için önemlidir. Öncelikle çocuk açısından çok daha büyük bir önem içermektedir. Bu çocuklar bazı zorluklar ve sıkıntılar yaşadıklarının farkındadırlar.



Aileler bebeklerinin özelliklerini ne kadar erken öğrenir ve onları ne kadar erken tanırlarsa, gelecekte hem kendi yaşamları hem de bebeklerinin yaşamı o kadar kolay olur. Öncelikle bebeklik döneminde Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun ayırt edici özellikleri, bebeğin çok hareketli olması, çok ağlaması, yerinde duramaması, kıpır kıpır olmasıdır. 

 
Bu tür bebeklerde özellikle uyku sorunları sık görülmektedir. Ya bebek uykuya dalmakta zorlanır ya da kısa aralıklarla uyanıp ağlama nöbetlerine girer. Bazı bebeklerde uyku problemi dayanılmaz hale gelebilir.



Gelişmiş toplumlarda çok hareketli çocukların özellikleri ve negatifliklerı yuva öncesinde veya yuvada belirlenerek çözüm üretilir. Ülkemizde ise; eğitim sistemimizde okul öncesi eğitimin zorunlu olmaması ve yeterli sayıda yuva açılamaması nedeniyle bu tür çocuklar ancak ilköğretimde fark edilebilmektedirler. Özellikle küçük şehirlerde ve kasabalarda anaokullarının sayısı oldukça azdır.

 
Yuvaya giden bir Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun çocuğun durumu mutlaka fark edilir. Çocuğunu yuvaya gönderemeyen bir aile ise onun hiperaktif olduğunu olasılıkla ilkokul birinci sınıfta öğrenecektir. Öğretmen, aileye genellikle şöyle bir açıklama yapar: "Çocuğunuz zeki, hatta fazla zeki; ama kurallara uymakta, sınıf içinde sırasına oturmakta çok zorlanıyor. Verilen uygulamalardan ve yazma çalışmalarından çabuk sıkılıyor. Kalemiyle, silgisiyle oynayıp hem arkadaşlarının hem de benim dikkatimizi dağıtıyor. Söylediklerimi çok iyi anlamasına rağmen uygulamakta zorlanıyor."

 

Genel olarak bu çocuklar çok hareketlidirler, yerlerinde duramazlar, sürekli kıpır kıpırdırlar. Ya uzun süre bir yerde oturamazlar ya da otursalar bile ellerini, ayaklarını oynatıp dururlar. Halk arasında, "Eli dursa ayağı durmuyor," denir onlar için. O kadar hareketlidirler ki sürekli bir yerlerini sağa sola çarparlar. 'Böyle bir çocuk ders süresi boyunca oturamadığı gibi, sürekli olarak bir şeylerle oynar. Ya silgisini düşürür, ya arkadaşı ile konuşur ya da çantasını karıştırır. Belli bir yerde sakin durabilme süresi çok azdır. Evde ve okulda koltuklara, masalara tırmanır. Bu çok hareket onun bir oyun veya oyuncak ile uzun süre ilgilenmesine imkân vermez. Bu çocuklar kendi kendilerini oyalayamazlar. Hem arkadaşlarıyla, hem de okulda sürekli huzur bozucu, dikkati üzerlerine çekecek davranışlar gösterirler. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ancak birkaç saniye kavga etmeden oynayabilir. Bu sürenin sonunda mutlaka kavga, çekişme veya anlaşmazlık çıkarır. Ebeveyn ya da öğretmen ona sürekli dur, yapma, etme, demek zorunda kalmaktadır. Bu durum, çocuktan çok yetişkini yorar, kızdırır, sinirlendirir. Sinirleri bozulan yetişkin gerginleşir. Çocukla beraberken hep bir şey olacağına dair panik yaşadığından, huzursuzluk hisseder. Zaman zaman patlama noktasına gelir. Sonra kendine kızar, kendini suçlar.


Bu çocuklar cici, akıllı ve kibar olmayı istemelerine rağmen, peş peşe tatsız durumlar yaratırlar. Özellikle misafirlikte anneler çok zorlanırlar. Çocuk türlü bahanelerle sağı solu dağıtarak her şeyi ellemek ister; hatta ev sahibinin özel eşyalarını bile karıştırır. Gittiği yerde buzdolabını açmak, yatak odasına girmek, dolapları karıştırmak gibi yapılmaması gereken şeyleri yapar. Böyle hareketler sergileyen çocuklar olumsuz tepkiler almanın yanı sıra, terbiyesiz ve yaramaz diye de tanımlanabilmektedir. Dolayısıyla, çocuğun işlemediği suçlar bile onun üzerine kalabilmektedir. Böyle durumlarda aile ve öğretmen işbirliği içinde olmalı, gerektiğinde uzman bir psikologdan da destek alınmalıdır.

 

İzmir Play Attention İle Dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu Eğitimi

 

Günümüzde çocukların ortalama %2-%20si civarında yaşadıkları bir sorun düşünün. Diğer bir deyişle okullardaki bütün sınıflarda 1-2 öğrenci de olabilir ya da herhangi bir sınıftaki çocukların 5te birinde de görülebilir. Fiziksel açıdan baktığınızda en ufak bir farklılığı dahi bulunmayan bu çocukların yaşadığı problem sadece ve sadece, dikkatlerini odaklayıp bu odaklanmayı aktif bir şekilde sürdürebilme yeteneklerinin diğerlerinden daha az olmasından kaynaklı.



İlk bakışta oldukça basit gibi görünen dikkat eksikliği sorunu sebebiyle ister basit ister karmaşık olsun, çocuklarda çok sayıda davranış problemi ortaya çıkabiliyor. Dikkat eksikliği yaşayan çocuklar dikkatlerini kendilerine söylenilen şeylere yoğunlaştırmak da güçlük yaşadıklarından genellikle anlatılanlardan ya da okuduklarından neredeyse hiçbir şey anlamamış ya da çok kısa zaman içerisinde unutmuş gibi kendisinden istenilen görevleri ve sorumlulukları yerine getirmekte ciddi sorunlar yaşıyorlar.

 

İzmir Play Attention İle Dikkat eksikliği Eğitiminde kullanılan Play Attention, Nasa tarafından astronotların becerilerini geliştirebilmeleri adına kullanılan uçuş simülasyonlarında kullanılmak üzere geliştirilen, ileri teknoloji ürünü bir alettir. İzmir Play Attention İle Dikkat eksikliği Eğitimi çocuklar için uygulandığı takdirde yaklaşık 3,5 ay gibi kısa bir süre içerisinde dikkat ve odaklanma ile ilgili gözle görünür düzeyde farklılıklar gözlenmektedir.

 

İzmir Play Attention İle Dikkat eksikliği Eğitiminde kullanılan yöntem, çocuğun koluna ya da ayak bileğine takılan ve beyin frekanslarını ölçen bir bileklik aracılığı ile, çocuğun aktif olarak dikkatini topladığı ve bunu sürdürebildiği anlar bilgisayara aktarılmakta ve özel olarak geliştirilmiş oyun üzerinde görüntülenmektedir.

İzmir Play Attention İle Dikkat eksikliği Eğitimi seansları içerisinde çocuğun dikkatini oyun üzerinde odakladığı derecede oyunda aşama kaydedebilmekte, bununla beraber çocuğun dikkati dağıldığı takdirde oyun durmakta ve dikkat tekrar odaklanmada devam etmemektedir.

 

İzmir Play Attention İle Dikkat eksikliği Eğitiminde kullanılan bu üst düzey teknoloji sayesinde çocuğun dikkati, hem çocuk hem uzman dikkat dağınıklığı terapistlerimiz tarafından bilgisayar ekranı üzerinde somut bir şekilde gözlemlenebilmektedir. İzmir Play Attention İle Dikkat eksikliği Eğitimi kullanılan bu bilgisayar oyunu klavye ya da mouse aracılığı ile değil, doğrudan doğruya beyin dalgaları tarafından kontrol edilir.

İzmir Play Attention İle Dikkat eksikliği Eğitimi seanslarında kullandığımız Play Attention, bu alandaki başarısını üzerinde yapılan birçok bilimsel araştırmada da ispat etmiştir.

İzmir Play Attention İle Dikkat eksikliği Eğitimi temel amacı daha uzun süreli ve yoğun odaklanma, eskisinden çok daha az hareketlenme ile dikkat dağıtıcı davranışları en az düzeye indirmektir.

Diğer çocuklardan ve arkadaşlarından daha düşük düzeyde odaklanabilen DEHB‘li çocuklar girdikleri sınavlarda çok fazla zorlanıp akademik anlamda başarılı gösteremeyebilirler. Konsantrasyonun öğrenme açısından önemini göz önüne aldığımızda,  odaklanma ve dikkat sorunları çocukların bilgiyi anında yakalama, yakalanılan bilgileri zihinlerinde tutabilme ve bunları kullanabilme gibi becerilerini azaltarak ve okul yaşamlarındaki uyum sürecini zorlaştırır.

İzmir Play Attention İle Dikkat eksikliği Eğitiminde düzenli olarak takip edildiğinde dikkat eksikliği veya hiperaktivite sorunu olan çocuklar üzerinde ciddi değişimler yakalanabilmektedir.

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ile ilgili İzmir Dikkat Eksikliği Tedavi Merkezimizden destek almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Unutmayın ki dikkat eksikliği ve hiperaktivite çözümsüz bir sorun değil…


-İzmir Play Attention İle Dikkat Ve Odaklanma Eğitimi uzman psikologlar denetiminde yapılacaktır.


Saygın Coaching & Consulting ALSANCAK -GENEL MERKEZ İZMİR



Kıbrıs Şehitleri CAD No: 30 EBRU APARTMANI Daire: 11 Alsancak - İzmir



Tel: 0232 4225954 Cep:0 535 6673224




Saygın C & C İZMİR Karşıyaka



Adres : 1732 Sokak No: 7 K:1 Karşıyaka / İZMİR



TeL : 0(232) 369 50 81 - 0(532) 100 11 65



İzmir Dikkat Eksikliği Tedavisi   


Bu makale şu konularla ilgili olabilir :izmir dikkat enstitüsü - hiperaktivite tedavi merkezi izmir - dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu izmir - dikkat eksikliği doktorları - eyüp sabri ercan dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu - yetişkinlerde dikkat eksikliği tedavisi izmir - eyüp sabri ercan ekşi - dikkat eksikliği doktor izmir -

Yorumlar